16 פברואר 2014

ניהול זמן - כיצד התמכרות לסדר וניקיון זוללת זמן יקר

אנשים בלאגניסטים, שומעים הרבה פעמים אמירות כמו: "איך אפשר לעבוד בבלאגן  הזה "או " אם היית מסודר היית מוצא הכל ברגע...".ועוד.  זה לא סוד ובאמת נכון, שכדי להיות אפקטיבי בניהול הזמן ולמצוא דברים בקלות, חשוב להיות מאורגן ומסודר, אולם כמו שכבר הבנתם ממני, לכל דבר שיוצא מהאיזון יש מחירים כבדים ועל זה אני רוצה הפעם לספר לכם.

אני רוצה לפנות דווקא, לאנשים המסודרים באופן מיוחד, ולאובססיביים  לסדר וניקיון, ולהראות להם שגם התמכרות לסדר וניקיון היא זללנית זמן מטורפת.

בתור מומחית לניהול זמן, קל לי לדבר על זה כי גם אני עלולה ליפול למלכודת הזאת. בתור אדם מסודר מאד, גם לי יוצא פתאום להחליט לעשות סדר גם כאשר אני תוך כדי משימה אחרת, וברור לי שלעשות סדר  עכשיו, זה לא הדבר הכי חשוב לעשות, כי זה ממש לא בסדר העדיפויות ובוודאי שלא היה מתוכנן.
אם אנחנו כבר מדברים על ניקיון, אז המכורים לניקיון בטח מכירים את ההרגשה, שרק עכשיו ניקיתם ועוד פעם הילדים נכנסו הביתה עם בוץ ושאריות דשא, או שרק הרגע ניקיתם את הכיור ורחצתם כלים, ובכל זאת הכיור מלא כלים מלוכלכים, ואתם לא מבינים למה אף אחד אחר לא רואה את זה.

אז זהו, מי שלוקה בהתמכרות הזאת ממש מבין על מה אני מדברת.
התוצאה שלה, שאתם מוצאים את עצמכם שוב ושוב וכ
ל היום, מפריעים לעצמכם בתוך משהו אחר, בגלל הצורך העז לסדר ולנקות. ואתם עושים את זה במקום להתמקד במשימות החשובות יותר שיש לכם לעשות ושיקדמו אתכם לאן שהוא... כלומר אתם מנקים ומסדרים כל הזמן כדי ששוב אחרים יבלגנו וילכלכו...


טיפים ליציאה ממלכודות זמן


אז כדי להיות יותר אפקטיביים ולהצטיין בניהול זמן, מה ניתן לעשות כדי לשחרר את עצמכם ואת האחרים ממלכודת הזמן הזאת?


  • חשוב לייצר במשרד זמן מובנה לעשיית סדר, למשל  שעה בסוף שבוע,  ואז תוכלו לזהות את ההיגררות הלא מתוכננת לסדר ולהפסיק אותה באותו רגע שהיא מתרחשת.
  • לבקש ממישהו אחר שמכיר אתכם, שיתריע בפניכם כשאתם נגררים לעשות סדר בצורה לא מתוכננת.
    לי היו כמה חברות שעבדו איתי, שבקשתי  מהם להזכיר לי שוב ושוב כשהן רואות אותי מסדרת, ולשאול אם זה סדר מתוכנן. אחרי שנים של מודעות  ידעתי, שזה היה ברור שרוב הסיכויים שהוא לא בסולם העדיפויות.
  • חשוב לתכנן זמן לניקיון בהתחשב לתוכניות של הילדים או אירועים אחרים, למשל, אם יש אצלכם מסיבה או אורחים, הרבה יותר הגיוני לדחות את הניקיון היסודי לאחר המסיבה ולא לעשות ניקיון רציני לפניה.
    אם הילדים מבלים אחר צהרים עם חברים ועושים קצת בלגן ולכלוך , זה יהיה ממש מיותר אם כל שעה תפריעו להם עם לעשות סדר או לטאטא. פשוט היעלמו משם עד שיגמר הבלאגן.
  • להבין שגם אם אתם מנקים הכי טוב בעולם ואיך שאתם אוהבים, זה לא הדבר הכי יעיל ונכון, לניהול הזמן שלכם, שדווקא אתם תנקו.  יכול להיות שהרבה יותר חכם ונכון ואפקטיבי, שתעזרו בגורם חיצוני  בעניין הזה, כי כך תוכלו למכסם את העשייה שלכם בדברים המשמעותיים יותר עבורכם.
אשמח לשמוע את תגובותיכם וגם טיפים נוספים שאספתם בדרך, לגבי הנושא הזה.
ותחשבו על זה,
עדנה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה