07 אוקטובר 2013

ניהול זמן- טיפים קטנים לחיסכון גדול בזמן


תארו לעצמכם, שאתם מצליחים לבצע את המשימות שלכם בדייקנות ובדבקות בזו אחר זו, כמו שאתם מצליחים למלא שורה שלמה ב"טטריס".(מישהו בכלל זוכר את המשחק הזה???) איך היום שלכם היה נראה?
כמו ב"טטריס", המשימות נופלות עלינו בכל מיני צורות.  לעיתים כדאי לנו להפילם מיד, לעיתים לסובב, לעיתים להשאיר חור פתוח ולקוות שאח"כ זה יסתדר ...

יש משימות חשובות שאנו נוטים לפספס איתן,  ויש דברים שאנחנו לא עושים בתירוץ שאין לנו זמן.
בואו נראה מה אפשר לעשות כדי להצליח יותר במשימות האלו.

כאשר זה ביומן זה מפסיק להפריע לנו ומרפה מאיתנו- יש משימות חשובות  שנראות לא דחופות ומעצבנות, שעל-מנת שלא יעיקו עלינו, כדאי להקצות להן זמן ביומן. כך משתחררים מהתחושה שזה "נושף בעורף" ועושים קודם את מה שבאמת חשוב. למשל, לקבוע תור לבדיקות ולרשום ביומן זה לוקח מעט זמן ומשחרר אותנו מהמחשבה שאנחנו לא בסדר כי לא קבענו. לבדיקה תהיה לנו הרבה יותר מוטיבציה להגיע. בדרך כלל אנחנו דוחים את התיאום.

להכין רשימות גם בעידן הטכנולוגי- כדאי למשל לתלות על המקרר בבית, פנקס ולכתוב בו מה חסר ישר כשמגלים זאת. לפני שעורכים אירוע לתכנן את הפרטים ברשימה ומיד להכין גם רשימת קניות  (מוזמנים, הכנת אוכל, קניות ).

למיין מראש ולארגן חפצים לפי שימוש- חיפוש פריטים יוצר תסכול, בזבוז זמן וחוסר יעילות. לי בבית יש שידה עם 14 מגירות וכל אחת מיועדת לתחום אחר ביניהם, תרופות, כלי עבודה קטנים, מסמכים ואביזרים לחו"ל, מכשירי כתיבה, קרמים להגנה משמש, מפתחות, צילום ועוד. זה עובד מצוין גם עם תיק כיסים שתשימו שם בדיקות רפואיות לפי שמות בני המשפחה. תמיד החשיבה שצריכה להוביל אתכם איך יהיה נוח לאחסן  כדי לשלוף במהירות כשתצטרכו.

לעזור לעצמנו לעשות דברים ולא לשכוח ע"י העמדתם במיקום נכון- חשוב לכם למחזר? שימו שקיות בד במקום מוסתר במטבח ואיגרו שם את האריזות. כשיהיה מוכן למסירה, הכניסו את השקיות לרכב או הניחו ליד הדלת כדי לא לשכוח... זה נכון גם לגבי בגדים להחלפה, החזרות לאחרים ועוד....

למיין את הדואר האלקטרוני לספריות משנה- זה משנה ממש את החיים. גוגל קצת עזרו לנו בזה שחלק לקידום מכירות ורשתות, אבל זה לא מספיק. אם תמיינו את הדואר האלקטרוני ע"י סינון יקל עליכם לנהל את עצמכם כי תפתחו את הדואר האלקטרוני בסדר הנכון בהתאם לספריות. אפשר לעשות זאת ע"י יצירת מסננים.

וכמו ב"טטריס", כאשר השורה מסודרת נכון, היא נעלמת מאליה,
כך נהיה אפקטיביים יותר ושמחים שהצלחנו לעשות יותר דברים חשובים בפחות זמן.
שיהיה בהצלחה,
עדנה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה